13 Şubat 2010 Cumartesi

Vegan browni

Ilk tarifim ne olsun diye dusunurken yine bir soguk hava dalgasi bastirdi. Her yer kar altinda kaldi, sicaklik sifirin altina dustu. Ve benim canim yine cikolatali seyler istedi. Oturdugum sehirde vegan pastalar yapan herhangi bir yer olmadigi icin de is basa dustu. Kakaoyu onceki brownie istedigim gunlerde bulmustum zaten, bir de yeni kek tepsisi almistim, tam zamani oldu bu brownie’nin. Yaninda da sicak cayla super bir kis gunu ziyafeti oldu.



Ben brownienin kek gibi olanini begeniyorum. Cok yogun ve agir kekler beni tatmin etmiyor. Iste en begendiklerimden olan hafif ve cok kolay bir brownie tarifi. Hem de kolesterolsuz!


Browni kek tarifi


1 ½ bardak un
1/3 bardak kakao
1 cay kasigi yemek sodasi
½ cay kasigi tuz
1 bardak seker
½ bardak sivi yag
1 bardak soguk su veya filtre kahve
2 cay kasigi vanilya ozu, veya vanilin
2 corba kasigi sirke


Firini 190 oC’ye ayarlayip onceden isitmaya baslayin.
Un, kakao, soda, tuz ve sekeri kek tepsisinin icine eleyip karistirin. Tepsinizi yaglamaniza gerek yok. Derince bir kasede sivi yag, su ve vanilyayi karistirin. Sivi karisimi unlu karisimin uzerine dokup tahta bir kasik veya cirpma teliyle karistirin. Karisim puruzsuz gorundugunde iki kasik sirkeyi ekleyip harci hizlica ama ozenle karistirin. Sirke eklenince kekiniz biraz renk degistirecek, sirkeyle sodanin tepkimeye girdigi yerlerde de kabarciklar olusacak. Bu kabarciklar kekinizin kabarmasini saglayacak. O yuzden sirkeyi kek harcina esit olarak dagitmakla kabarciklarin kacmasina izin vermemek arasindaki dengeyi iyi tutturmak lazim. Mumkun oldugunca vakit kaybetmeden kekinizi firina verin. 20-30 dakika pisirin. Ben su andaki firinima hic guvenemedigim icin 20 dakika sonra kekimi kontrol edip, tepsinin yonunu degistirip birkac dakika daha pisiriyorum. Mumkunse 20 dakikadan once firinin kapagini acmayin ki kekinizin kabarmasi engellenmesin. Kekinizi bir kurdan veya kibrit copu veya hicbirini bulamazsaniz bir bicak ucuyla kontrol edebilirsiniz. Kurdani keke batirip cikarinca temiz cikiyorsa kekiniz pismistir. Keki firindan cikarip sogumaya birakin.

Bu keki firindan cikarinca, veya herhangi bir vegan keki firindan cikarinca, keki tepsiden cikarmadan once sogumasini bekleyin. Beklemezsseniz kekiniz buyuk ihtimalle dagilir. Dagilan keki avuc avuc da yiyebilirsiniz tabi, tadindan bir sey kaybetmez. Eger kek tepsinize yapisiyorsa bir dahakine yagli pisirme kagidi kullanin.

Bol sans ve afiyet olsun!

4 yorum:

  1. Tarif icin tesekkurler. Biraz degistirerek yaptim gayet leziz oldu. Soda yerine kabartma tozu kullandim ayrica findik parcalari ekledim. Elinize saglik!

    YanıtlaSil
  2. merhaba, tarifinizde kullandığınız şeker ne tür şeker? bildiğim kadarıyla sofralardaki kristal şeker üretilirken hayvan kemiği kullanılıyor. bu konuda ne düşünüyorsunuz?

    YanıtlaSil
  3. hayvan kemiği yoktur şeker üretiminde, bizzat çalıştım fabrikada, rahatça yiyebilrisiniz.

    YanıtlaSil
  4. yanlış bilgim varsa üzgünüm düzeltmek isterim...
    okuduğum makaleden alıntıladığım; Beyazlatma işlemini, kömür veya hayvan kemiği külü kullanarak yaptılar. Üretimi daha da hızlandırmak ve daha çok ürün almak için yıllar ilerledikçe sentetik beyazlatıcılar kullanmaya başladılar. link: http://www.gidahareketi.org/Rafine-Seker-Zehir,-Dogal-Seker-Sifa-750-haberi.aspx
    tabiki üretim yerlerine göre değişir, güven duyamadığım için alternatif olarak pekmez kullanıyorum ben.. :?

    YanıtlaSil