16 Eylül 2013 Pazartesi

Falafel koftesi

Vejetaryen koftelerin en populer olani falafeldir herhalde. Bizde cok bilinmez ama Orta Dogu mutfaklarinda illa ki bir falafel tarifi vardir.Temel olarak nohut koftesi diyebiliriz.

Bizim evin falafel ustasi esim. Ilk kez falafel yapmaya kalkistigimda hepsi dagilmisti, ve ben hemen pes etmistim. Sonra esim denedi, ve birkac denemeden sonra super falafel yapmaya basladi.  Artik falafeli nasil sevdigimizi biliyoruz, o yuzden de hep ayni sey ortaya cikiyor. Asagida puf noktalari da var, ilk basarili falafelden sonra tarifi istediginiz gibi degistirebilirsiniz. Daha yumusak, daha yesillikli, daha pofuduk, daha puturlu, vs. nasil isterseniz ona gore degistirebilirsiniz tarifi.




Falafel koftesi tarifi

Malzemeler:
4 bardak islanmis cig nohut (takriben 2 bardak kuru nohut)
1 kucuk sogan
1/2 demet maydanoz
4-5 dis sarimsak
1 tatli kasigi toz kisnis
1.5-2 tatli kasigi kimyon
1/2 cay kasigi toz kirmizi biber
tuz
2 yemek kasigi un

Yapilisi:
Un disindaki tum malzemeleri rondoda iyice cekin. Olusan karisimi derin bir kaba alip yogurun ve 1-2 yemek kasigi un ekleyin. Elinizle top yapmaya calisinca dagiliyorsa biraz daha un ekleyin. Hamur gibi bir kivam istemiyoruz, tabaga biraktiginizda dagilmasin yeter.

Bu karisimi buzdolabinda en az bir saat dinlendirin.

Ceviz buyuklugunde toplar yapin. Bu arada toplariniz dagiliyorsa biraz daha un ilave edin. Bu asamada tuz miktarini da ayarlayin.


Oldukca islak ve puturlu bir karisiminiz olacak.




Falafellerinizi derin bir tencerede kizgin yagda pisirin. 


Yaninda salata, tursu, vs. ile servis edin. Bir de humus varsa super olur. Tabi bir de tahinli sos.


Afiyet olsun!





Puf noktalari:
  • Nohutlar cig olmali, ve en az bir gece boyunca suda islanmis olmali. Islama suyunu iyice suzup nohutlari yikayip suzun. Pismis veya konserve nohut kullanirsaniz falafelleriniz dagilir.
  • Toz kisnis yerine taze kisnis de kullanabilirsiniz. Aman dikkat, taze ksinisin tadi cok kendine ozgu, tadip sevdiginizden emin olduktan sonra ekleyin.
  • Unu, sadece kofteleri bir arada tutacak kadar ekleyin. Un yerine ince bulgur da koyabilirsiniz. 
  • Karisiminizi buzdolabinda dinlendirirseniz kofteleriniz daha az dagilir.
  • Kofteleri kizgin yag icine atin, yag seviyesi koftenin en azindan yarisini kaplamali. Az yag ile pisirirseniz falafelleriniz dagilir.
  • Kizarirken koftelere fazla dokunmayin, alt taraf kizarinca ters yuz edip biraz daha pisirin. 
  • Tahinli sos icin birkac kasik tahine 1 limonun suyunu sikin, 1-2 dis ezilmis sarimsak ekleyin, biraz suyla inceltip istediginiz kivama getirin ve isteginize gore tuz ekleyin. Afiyet olsun!

1 yorum:

  1. Falafelin nasıl yapıldığını detaylı bir şekilde anlatmışsınız bunun için teşekkür ederim. Falafeli çok seven biri olarak yorum yapmak istedim. Herkes falafel konusunda başarılı olamıyor malasef ben daha önce birkaç mekandan yedim ama pek beğenmedim tadını. En son bir haftasonu cevahire gittim. Üst kata çıktım yemek için baktım Upper West Side falafel var. Bir de buranın falafelini deneyeyim dedim. İyiki denemişim İstanbul’da sonunda aradığım falafelciyi buldum. Denemenizi mutlaka tavsiye ederim.

    YanıtlaSil