20 Temmuz 2013 Cumartesi

Spirulinali vegan dondurma


Amerika’da ve Fransa’da yasarken vegan dondurmayi marketten alirdim. Fransa’da oturdugum kucuk sehirde, siradan bir markette sadece bir cesit vegan dondurma vardi, ve hayatimda yedigim en basarili vegan dondurmalardan biriydi. Adini bile hatirlamiyorum, vanilyali bir dondurmaydi. Amerika’da ise cesitler alip basini gitmisti, koca buzluk dolusu vegan dondurma cesidi bulunabiliyordu. Erismek o kadar kolay olunca, evde yapmayi hic aklima bile getirmemistim. 

Sicak havalarda baskalarini dondurma yerken group de caniniz dondurma ceker ama yediginiz dondurma icin kimsenin cani yanmamis olsun isterseniz, vegan dondurmanizi evde yapabilirsiniz. Ustelik de evde hazir bekleyen enfes dondurmalariniz varken disaridaki abur cuburlari zaten caniniz cekmez. Ben dondurmalari robotta yapip buzluga atiyorum, sonra da bir kere ya karistiriyorum ya karistirmiyorum, bu kismini o kadar onemsemiyorum. Aslinda 20-30 dakikada bir, karisitirmayi tavsiye ediyorlar, homojen olsun ve su kristalleri dagilsin diye.

Asagidaki tarif aslinda en sevdigim smoothielerden birinin tarifi. Donmus hali de super bir dondurma oluyormus :)

Bu tarif icin toz spirulinaya ihtiyac var. Toz spirulinaniz yoksa ne yapacaksiniz peki? Spirulina tabletini havanda toz haline getireceksiniz. O da yoksa vegandukkan.com’dan spirulina siparis edeceksiniz tabii ki. Saka bir yana, spirulina hakkinda daha once surada yazmistim, bence denemediyseniz mutlaka deneyin. Fiyati once cok yuksek gorunuyor, ama bulabildiginiz en iyi kalite spirulinayi alin, cok uzun dayaniyor ve o kadar parayi vermisken besin onun hesabini yapmayin derim. Toz spirulinayi alirken uc kisi ortak almistik, ilk defa deniyorsaniz daha fazla kisi de ortak olabilirsiniz (hani etrafinizda yuz tane vegan var da siz hep birlikte hareket ediyorsunuz ya, o acidan diyorum). Onu da yapamadiniz, o zaman keciboynuzu tozu diyorum, onu da yapamazsaniz bildigimiz kakao da kullanabilirsiniz. Ama o zaman spirulinali dondurma olmamis olur, o baska.



Spirulinali vegan dondurma

1 adet muz
1 tepeleme tatli kasigi toz spirulina
2 bardak badem sutu
5 adet iri hurma (islatilmis, cekirdegi cikarilmis)
Tatlandirici olarak hurma surubu/agave nektari/uzum pekmezi (istege gore)

Yukarida takribi olculerini verdigim malzemelerin hepsini blenderda veya robotta mumkun oldugunca puruzsuz bir karisim elde edene kadar cekin. Tadini kontrol edip seker ve spirulina miktarini kendinize gore ayarlayin. Kapakli ve cam bir saklama kabina aktarip buzluga yerlestirin. 20-30 dakika sonra karistirin, mumkunse bu karistirma islemini 20 dakika arayla tekrarlayin.

Afiyet olsun!

2 yorum:

  1. Aşağıdaki adreste de tatlı patatesten yapılan bir dondurmanın tarifi var. Onu denemiştim ve çok güzeldi. İlk fırsatta da sizin yazdığınızı deneyeceğim!

    http://www.veganlovlie.com/2013/06/sweet-potato-fudgesicle.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+veganlovlie+%28Veganlovlie+-+Vegan+recipes+and+more...%29

    YanıtlaSil