28 Mart 2013 Perşembe

Muzlu kekler

Artık oğluma sağlıklı kek yedirme sevdasından vazgeçtim. Yemiyor. Beraber yapmaktan çok zevk alıyor, kek için yanıp tutuşuyor, ama yapınca şöyle bir üstünden yalayıp, birkaç fare ısırığı alıp bırakıyor.  Ona dışarıdan alınan değil de evde yapılan sağlıklı tatlıları yedirmek için çok uğraştım. İlk önce herşeyin en sağlıklı ve besin değeri yüksek haliyle başladım: tam buğday unu, şeker yerine pekmez, az yağ, bol meyve, vs. Sonra bazı keklerin tadına bile bakmayınca tam buğday unu yerine beyaz un kullandım, pekmez yerine şeker, yağı artırdım, … sonunda da ne de olsa zaten yemediğine karar verip kekleri onun için değil de kendim için yapmaya karar verdim.  Bir gün önce internetteki bir siteden denediğim bir elamlı kek fiyaskosunun ardından en güvendiğim yemek kitabına sığındım. Evdeki aşırı olgun muzları ve kullanılmak için bekleyen buğday ruşeymini görünce tarifi hemen buldum zaten. Ona bir de pişmiş kinoa ve dövülmüş ceviz ekledim. Şeker yerine de pekmez kullandım. Sadece fırına vermeden önce tepelerine bir çimdik toz şeker serpiştirdim. Bilin bakalım ne oldu? Oğlum bunları çok beğendi :)




Muzlu-buğday ruşeymli- kinoalı- cevizli muffin

1 bardak soya sütü
1 tatlı kaşığı elma sirkesi

3 adet aşırı olgun yerli muz
1/3 bardak sıvı yağ
1/3 bardak üzüm pekmezi

1 1/3 bardak un
¾ bardak buğday ruşeymi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
½ tatlı kaşığı tuz
½ tatlı kaşığı tarçın

½ bardak dövülmüş ceviz içi
½ bardak pişmiş kinoa

Önce fırınınızı 190 oC’ye ayarlayın. Muffin tepsinizi hazırlayın (yağlayın veya kağıt bardakçıkları dizin).


Soya sütüne sirkeyi ekleyip karıştırın ve sütün kesilmesi için bir kenara koyun.
Muzları ezin (çatal gayet iyi iş görüyor). Üzerine sıvı yağ ve pekmezi ve en sonunda da sirkeli süt karışımını ekleyin ve karıştırın.
Unu, kabartma tozunu, vanilyayı, buğday ruşeymini, tuzu ve tarçını bir kapta birleştirip karıştırın.
Sıvı karışım ile unlu karışımı birleştirin.  Unluyu sıvıya yavaş yavaş katmayı tavsiye ediyor kitap. Ben tam tersini yaptım, biraz topakçıklı oldu ama vegan keklerde topakçıklar hiç sorun değil zaten.
Cevizleri ve kinoayı katın ve eşit dağılması için kısaca karıştırıp karışımı muffin tepsisine dökün. 12 muffin için yetip artacak harcınız olacak. Artanı yalayabilirsiniz, bu da vegan kek harçlarının bir güzelliği J Harcı yalarken muffinleri fırına vermeyi unutmayın. 20 dakika sonra, veya kokular gelmeye başlayınca, kürdan testi uygulayın. Kekin içine batırdığınız kürdan temiz çıkmalı. Ben bunları biraz uzun pişirdim, onun için biraz daha esmer tenli oldular.
Bunlar ne ile iyi gider? Bence saleple. Ama salepsiz de güzeller, ayaküstü birkaç tane yedim.
Teşekkürler Veganomicon, iyi ki varsınız İsa Chandra Moskovitz ve Terry Hope Romero! Size de afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder