21 Ocak 2013 Pazartesi

Vegan yemeklerde yumurta alternatifleri

Malum, veganlar yumurta kullanmaz. Kullandığını bildiğiniz biri varsa da o vegan değildir. Her neyse, yumurta yerine kullanılabilecek bir alternatif bulmak aslında ilk başta sanıldığı kadar zor değil. Yumurtayı nasıl bir tarifte elimine ettiğinizi göz öünde bulundurun ve aşağıdaki alternatiflerden birini deneyin.

1 yumurta yerine kullanabilecekleriniz:
2 tatlı kaşığı kabartma tozu + 2 çorba kaşığı su + 1 çorba kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı yemek sodası (karbonat) + 1 çorba kaşığı sirke (daha pofuduk kekler için)
1 çorba kaşığı öğütülmüş keten tohumu + 3 çorba kaşığı su (karıştırıp 5 dk bekletin, sonra kıvamlanana kadar iyice çırpın). Sanki ceviz koymussunuz gibi kahverengimsi bir renk verir.
Yarım muz (ezip püre kıvamına getirin)
1 tepeleme çorba kaşığı soya unu + 1 çorba kaşığı su
1 çorba kaşığı nohut unu + 1 çorba kaşığı su
¼ bardak tofu (blenderda iyice pure haline getirin)
¼ bardak yumuşak tofu (soft tofu veya silken tofu, blenderda püre edilmiş)
¼ bardak vegan yoğurt
1 çorba kaşığı öğütülmüş chia tohmu + 3 çorba kaşığı su
1 çorba kaşığı ararot + 1 çorba kaşığı soya unu + 2 çorba kaşığı su
¼ bardak elma püresi (veya 3 çorba kaşığı)
1/3 bardak balkabağı püresi
¼ bardak püre edilmiş erik (mürdüm eriği veya mor erik)

Yerine gore aşağıdakiler de işe yarayabilir:
¼ bardak püre edilmiş patates
2 çorba kaşığı püre avokado
2 çorba kaşığı tahin veya fıstık ezmesi
2 çorba kaşığı ıslatılmış galeta unu
2 çorba kaşığı ıslatılmış yulaf ezmesi
Ayrıca sadece un veya salça da yapıştırıcı olarak kullanılabilir.

Kaynaklar:

3 yorum:

  1. http://samtima.blogspot.com/2013/01/yumurta-yerine-kullanilabilecek.html

    YanıtlaSil
  2. yazdığınız tarifler bana iyi bir yol gösterici oluyor...

    YanıtlaSil
  3. Yeliz'cim biliyorsun ben vegan hatta vejeteryan bile değilim ama bloğunu keyifle takip ediyorum. Bu yazına bayıldım, kendi tariflerimde denemek için not aldım. Benim blogumda da bir vegan tarifler bölümü var, belki göz atmak istersin (http://www.atolye-merdane.com/search/label/Vegan%20Tarifler)

    Sevgiler, öpüyorum
    Gökçe Tüzün(Atabeyoğlu)

    YanıtlaSil